s cim se sad slagat? s kojom tezom? ..nemam se ja sta slagat s tim da ti karikaturisti nisu..sta vec.. prijatelji slobode govora, oni jesu sloboda govora.. slagao sa ja s tim ili ne. ne znam o kakvom selektivnom ili neselektivnom slaganju pricas, ali ne moze se ono sto je slozeno, stavit u lonac, zamijesat i to pokusat zato jer nam je tako nesto jednostavnije shvatit ili samo z ato jer tako z eli mo shvatit, ne znamo drugacije..Eks » wrote:
Slažeš se i da oni koji su crtali karikature nisu prijatelji slobode govora? Jer ne možeš se selektivno složiti. Ili se slažeš sa svim ili ne.
Ne slažem se ja s relativizacijom svega i svačega i propagandom da je Zapad kriv što ovi divljaju. Dijelom jest, ali ne posve kako se to želi prikazati. Zapad je većinu svojih takvih divljanja ukrotio nakon srednjeg vijeka, a možemo se mi politički korektno lagati koliko želimo i razvijati razne teorije kako bi se ritualno samospalili i posuli pepelom ne bi li nekako našli utjehu valjda u tome. Ali to je laž.
taj zapad, sto god to kome znacilo i sto god netko pod tim podrazumijevao, moze ili ne moze bit kriv, amislim da to uopce nije bitno, narocito u ovakvoj nekoj prici do sada jer se ne zna li se manje o tom nekom zapadu ili o tom nekom istoku.
nema tog nekog zapada koji moze na bilo koji nacin bit odgovoran za carlija. a nema ni odgovornosti tog nekog istoka. pa necemo valjda u tim nekim podrzaumijevajucim kao kontekstima pricat.
miolim, moze se pricat i o sukobu civilizacija ili cega vec, ali ako ce se ic tim putem, dajmo onda neke postavke, neku sinoptiku, neko razumijevanje i jednog i drugog. i treceg. i osmog.
ne znam sto je to taj neki zapad ukrotio i kako. to su tlapnje. isto tako mogu citirati i iz lorensa od arabije i rec da dok je esevilja uimala ulicnu rasvjetu, u londonu je harala kuga.
postoji nesto na sto se zelimo oslanjat, pomocu cega se zelimo usmjeravat, to su te n eke univerzalne vri jednosti koje nemaju veze sa stranam svijeta i upravo zato se zovu univerzalnima.
od dvanaest ubijenih u i ispred carlija, jedan se zove ahmed, drugi se zove mustafa. eto, ako cu po nekim tim predrasudama gledat. mozda ce u imenima ostalih ubijenih neko prepoznat neke druge etnicke i kulturoloske tragove, ali svima njima je jedno zajednicko bez obzira kako se zovu. bez obzira k ako se zovu.. kako su se zvali, koje i m je podrijetlo, dijelili su iste vrijednosti. univerzalne.
svi ostali nek se opredjeljuju i identificiraju onako kako hoce, kako mogu, kako znaju..